星期一, 八月 20, 2007

小 沙 龍

小 沙 龍 (陶傑) Aug. 18, 2007


港 深 共 併 國 際 都 會 , 藍 圖 遠 大 得 嚇 人 , 英 文 有 一 個 字 可 以 形 容 , 叫 做 Fabulous 。 因 為 是 智 庫 炮 製 的 。 成 立 智 庫 , 是 當 前 很 In 的 潮 流 , 隔 三 差 五 , 平 均 一 星 期 , 又 是 送 花 牌 , 又 是 放 爆 竹 的 , 好 像 就 有 兩 三 座 智 庫 宣 告 成 立 , 比 八 十 年 代 全 盛 時 期 , 佐 敦 油 麻 地 的 夜 總 會 開 張 得 更 頻 。
有 那 麼 多 智 庫 , 就 有 許 多 智 囊 的 空 缺 , 資 金 不 愁 , 都 要 請 人 做 研 究 , 當 然 是 好 事 。 一 干 文 化 人 和 學 者 , 多 了 許 多 出 路 。 在 大 學 書 , 受 系 主 任 的 氣 , 或 者 在 報 館 當 個 副 總 什 麼 的 , 不 堪 壓 迫 壓 力 , 都 在 靜 靜 地 等 有 關 方 面 人 士 來 電 話 。
香 港 的 文 化 學 術 界 , 只 要 在 三 十 左 右 , 似 乎 分 為 兩 大 陣 營 : 一 是 做 穩 了 智 囊 的 一 代 , 另 一 個 , 是 欲 做 智 囊 而 未 得 的 一 代 。
跟 魯 迅 的 名 句 比 , 改 了 一 個 字 , 不 是 「 不 得 」 , 而 是 「 未 得 」 , 終 有 一 天 會 等 得 的 。 在 一 些 會 所 , 最 近 可 以 聽 到 這 樣 的 對 話 : 「 聽 講 × × 搵 緊 你 ? 」 一 個 授 對 另 一 個 講 師 說 。 「 咪 玩 我 喇 阿 哥 , 我 報 紙 度 鬧 得 佢 咁 緊 要 。 」 另 一 個 貌 作 驚 詫 , 臉 上 表 情 多 少 看 得 出 來 , 查 實 是 有 點 心 花 怒 放 。
「 唔 係 喎 , 出 面 陣 風 傳 到 鬼 咁 勁 喎 。 有 個 智 庫 成 立 , × × 想 你 坐 入 去 做 副 總 裁 個 位 , 做 住 可 行 性 報 告 先 , 然 後 等 特 首 府 邊 Call 埋 位 喎 。 」
問 的 那 一 個 三 分 八 卦 , 五 分 像 是 恭 賀 , 仔 細 聽 來 , 卻 有 兩 分 酸 溜 溜 。 由 屈 原 開 始 , 中 國 文 人 巴 巴 的 等 了 兩 千 多 年 , 讀 書 功 名 , 考 試 上 進 , 最 後 都 擠 進 貢 院 這 條 長 長 的 走 廊 , 乖 乖 坐 等 待 唱 名 。

後 宮 三 千 , 眼 看 別 人 唱 名 入 苑 , 自 己 夜 夜 枕 冷 衾 清 , 銀 牙 咬 碎 , 一 抹 月 色 照 進 窗 子 , 灑 在 單 人 的 竹 蓆 子 上 , 有 幾 人 能 禁 得 這 般 秋 等 到 冬 , 春 又 等 到 夏 ?
忽 然 有 許 多 智 庫 成 立 , 各 有 後 台 , 有 的 背 景 複 雜 , 有 的 據 說 獲 得 「 阿 爺 」 認 可 。 中 國 人 稍 識 得 幾 個 字 , 獲 得 一 紙 履 歷 證 書 , 在 等 待 欲 做 智 囊 而 未 得 的 階 段 , 都 懂 得 如 何 搔 首 弄 姿 , 最 性 感 的 衣 服 , 等 待 那 個 叫 × × 的 人 物 , 走 過 來 賞 而 Shopping 。
因 此 , 每 當 見 到 又 一 份 智 庫 的 藍 圖 報 告 書 出 籠 , 提 出 香 港 發 展 為 華 南 的 太 空 基 地 , 背 後 就 多 了 猜 測 : 這 份 報 告 , 猜 測 是 某 某 寫 的 , 他 最 近 做 了 智 庫 的 智 囊 , 然 後 輕 輕 嘆 息 : 「 真 係 估 唔 到 佢 以 前 慷 慨 激 昂 , 家 變 當 奴 外 圍 條 ─ 」
中 國 文 人 的 所 謂 指 點 江 山 , 咦 , 其 實 是 這 麼 回 事 , 一 邊 等 等 , 電 話 還 沒 有 來 , 於 是 彼 此 相 濡 以 沫 , 圍 聚 成 一 個 小 小 的 沙 龍 。

没有评论: